Selecteer een pagina

”Lot wat is je geheim?!” de meest gestelde vraag toen ik begon aan mijn terug-in-mijn-jeans-project. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen geheim… Weer heb ik negen maanden lang een ridicule hoeveelheid aan chocolade gegeten… blame it on the cravings… en ben ik (heel) vaak omgereden zodat ik langs de bakker kwam en verse crossaintjes kon halen… Dat er in totaal maar 13 kilo op is gaan zitten, vind ik best een hele prestatie als je ziet hoeveel en vooral wat ik allemaal heb weggewerkt…

Kiki was geen extreem grote baby met haar 3500 gram. Is ze nu nog steeds niet, ze zit eigenlijk steeds onder het gemiddelde. Ik heb mezelf ook maar 1 keer tijdens de zwangerschap gewogen en toen pas weer toen het me in de weg gingen zitten dat ik mijn broeken niet aankreeg. Ik vind namelijk dat je je in je kraamtijd lekker moet focussen op je baby en jezelf. Wil je dan al aan je lijf werken, prima. Wil je dat niet, ook prima. Maar doe wat goed voelt voor jou. Dat lijf heeft negen maanden een baby gemaakt en gedragen, lichamelijk maar ook emotioneel een hele klus. De mooiste klus, maar zeker een hele klus. Dus no matter what iedereen ook zegt en wat voor rot opmerkingen zoals ”nou weet je zeker dat er niet nog een in zit?!” je ook krijgt, doe alles op je eigen tijd. Het gaat namelijk om jou en niemand anders!

”Je goed voelen en blij zijn met jezelf”

Wanneer begon je met je missie Lot?
Ik ben begonnen toen Kiki 9 weken was. Ik volg Kimberley al een hele tijd en zelfs met dikke buik, toen ik nog totaal niet dacht aan sporten, werd ik al gemotiveerd door al haar toffe video’s en berichten. Ik ben niet begonnen omdat ik perse in maat 36 wil passen maar puur omdat ik me weer lekker wou voelen. Als ik toen de trap op rende, stond ik bovenaan te hijgen alsof ik een complete marathon had gedaan… Ik wou super graag weer mijn kleren passen, maar vooral weer lekker in mijn vel zitten. Ik denk ook dat dat mijn grootste motivatie is geweest.

Welk programma heb je gedaan?
Ik heb het pro-programma gedaan met 3 coaching sessies erbij. Ik had echt even een goed uitgewerkt doel nodig zodat ik daar heel gericht aan kon gaan werken. Ik heb de normale oefeningen met de summer body challenge gecombineerd. Dat in combinatie met gezonde voeding.

Maar je geeft toch ook borstvoeding Lot?
Ja dat klopt. Dat was ook een rede om de coaching sessie erbij te willen. Ik wou mijn borstvoeding absoluut niet stoppen. Als ik had moeten kiezen tussen mijn jeans of borstvoeding, had ik zeker voor mijn borstvoeding gekozen. Maar wat TOF dat je helemaal niet hoeft te kiezen! Ik was heel bang dat dit niet samen zou kunnen, dat was mij immers altijd verteld. Maar Kimberley heeft me super begeleid hierin. Ze heeft ervoor gezorgd dat ik precies wist hoeveel calorieën ik binnen moest krijgen om op een gezonde manier terug in mijn jeans te passen. Je moet jezelf gewoon niet uithongeren! Moet je sowieso nooit.

Hoe doe je die workouts dan als je kinderen rondlopen?
Daar heb ik eerst echt mee lopen vechten… ‘s avonds was ik zooooo moe, s’morgens weigerde ik nog vroeger mijn bed uit te komen en overdag was onmogelijk, dacht ik. Omdat er in de ochtend en avond gewoon echt geen beweging in was te schoppen, ben ik het overdag gaan doen. Kiki naast me, Lucas soms als extra gewicht 😉 en Isabel deed gewoon mee. Sterker nog ze vonden het serieus leuk! Ik deed 3 soms 4 workouts per week en lette de hele week op mijn eten. Nu doe ik de workouts wanneer ze slapen omdat Kiki nu net iets groter is, is daar ruimte voor gekomen in de avonduren.

Tips Lot?
Mijn grootste tip is

”doe het voor jezelf en voor niemand anders!”

Voel jij je goed met hoe je bent? Dan blijf je heerlijk hoe je nu bent. Voel je dat niet? Gebruik dat dan als motivatie om je weer wel goed te voelen. Ik denk dat het bij mij gaat om dat irritante woord: balans. Ik wil niet zonder mijn taartjes en ik wil gewoon gezellig ijsjes mee eten met mijn kinderen. Dat maakt mij ook gewoon heel gelukkig. Dat ene stuk taart en ijsje in de week, zal er niet gelijk voor zorgen dat mijn jeans niet meer past. Dit iedere dag wel. Of dit met een hele taart en 10 ijsjes. Maar dat is me zwanger niet eens gelukt 😉 In de tocht naar mijn doel, heb ik er bovenop gezeten en toen ik dicht bij mijn doel in de buurt kwam ben ik het steeds wat meer gaan loslaten. Zo ging de laatste kilo er minder snel af dan de eerste paar, maar heb ik wel mijn gewicht doel bereikt maar beter nog mijn balans doel. Lekker, gezond eten maar ook wel met goede etentjes en taartjes tussendoor. Zolang ik dat niet weken achter elkaar doe en de workouts blijf doen, zal mijn jeans daar niks van merken en blijf ik fit.
Tip 2: probeer je focus te houden en er plezier in te hebben. Kimberley heeft mij niet extreem hoeven begeleiden maar gaf mij steeds weer even nieuwe input en energie ervoor. Plus dat ik het ging zien in delen. Deel 1 tot X kilo, deel 2 tot X kilo en bij deel 3 zou ik er moeten zijn.

”Hoeveel ben je afgevallen? en hoe lang heb je daar over gedaan?”
Vind ik altijd lastig te beantwoorden. Iedereen is anders. Ik ben klein en wil voorop stellen dat je altijd je eigen plan moet maken/moet laten maken!
Gewicht voor zwangerschap: 56 kilo
Gewicht 9 maanden zwanger: 69 kilo
Gewicht 9 weken na bevalling: 65 kilo
Gewicht na 12 weken workouts en voedsel balans: 57 kilo
In 12 weken ben ik 8 kilo afgevallen. En waarom ik niet voor die laatste kilo ga? Omdat ik me goed voel zo, omdat ik weet dat die boobs waarschijnlijk terug naar formaat theezak zullen gaan na het stoppen van mijn borstvoeding en omdat ik blij ben met mij lichaam zo. En dat was precies wat ik wou bereiken!

Liefs,

Lot!
Belangrijk: ik zet niemand aan tot trainen of afvallen. Ik vind ook niet dat je maat gekoppeld is aan mooi zijn. Een mooi persoon ben je. Ongeacht je taille maat. En wanneer je je goed voelt is wanneer je het meeste straalt. Het gaat om jou en om niemand anders.